درباره ما
مطالب ویژه
آخرين مطالب
دوستان
مکان اقامتی
جانبی
 

بدون‌ شک‌ امام‌ حسین‌ (ع) می‌توانست‌ نماز ظهر را به‌ صورت‌ فرادا و در خیمه‌ خودبخواند، چرا که از تیرهاى دشمن نیز محفوظ مى ماند و چند لحظه اى را هم کنار فرزندانش لذت مى برد؛ ولى امام ، نماز جماعت را ترجیح داد و آن را در مقابل دشمن برپا نمود و یکى از اصحابش سینه خود را سپر قرار داد و به خاطر نماز به شهادت رسید. اما پیش‌ روی‌ دشمن‌ نماز امام‌ حسین‌ (ع) در ظهر عاشورا غیر از جنبه‌ معنوی‌، دارای‌ بعد سیاسی‌ و اجتماعی‌ نیز بود.

یعنی‌ اگر عاشورا عالی‌ترین‌ و ناب‌ترین‌ جلوه‌های‌ارزش‌ الهی‌ و انسانی‌، نقطه‌ اوج‌ و قله‌ رفیع‌ تابناک‌ ترین‌ آموزه‌ها و مفاهیم‌ ولایت‌ است‌، واگر عاشورا را تحقق‌ آرمان‌ها و تبلور صداقت‌ اسلام‌ بدانیم‌. پس‌ نماز ظهر عاشورا نماینده‌تمام‌ عیار ارزش‌ و اعتبار است‌ که‌ نماز در این‌ مکتب‌ آسمانی‌ دارد. از این‌ منظر نماز ظهرعاشورا پیام‌ نهضت‌ حسین‌ (ع) را دارد.

تحریف نماز ظهر عاشورا در خان ببین

اما مدت هاست هیئات شهر خان ببین نماز ظهر عاشورا را در این شهر تحریف کرده اند و منافع خود را به جماعت خواندن این نماز در یک نقطه ترجیح می دهند. متأسفانه سنت های کورکورانه که اکثر آن ها از روی جهل و نادانی ایجاد شده اند باعث اصلی این کوته بینی شده است.

اگر بخواهیم نماز ظهر عاشورا را در تفکر هئیات امنای (هیئت های دسته روی) خان ببین جستجو کنیم این معنی را خواهد داد که امام حسین (ع) در روز عاشورا نماز جماعت ظهر را توسط یارانش در سه یا چهار جای مختلف برپا کرده بودند.

 زیرا مدت هاست مردم شهر خان ببین به پیروی از مسئولین کوته فکر هیئات نماز جماعت ظهر عاشورا را که می بایست به اقامه یک نفر (امام جمعه شهر) و در یک نقطه از شهر و با شکوه برگزار گردد را در قسمت های مختلف شهر برپا می کنند و از اقامه این نماز در یک نقطه امتناع می ورزند.

حال سوال ما اینجاست اگر این افراد در ظهر عاشورا و در بین اصحاب امام حسین (ع) بودند چه بر سر امام زمانشان می آوردند؟ چراکه نمی توانند حتی یک نماز را به اقامه یک نفر برپا دارند په برسد به جان دادن در راه امام زمان خود...




:: برچسب‌ها: شهر خان ببین, فندرسک, شهرستان فندرسک, شهر خان به بین
ن : شهر خان ببین
ت : شنبه ۱ آذر ۱۳٩۳
نظرات ()
 
لوگوی ما
حمایت میکنیم
موضوعات
آرشيو مطالب
نظر سنجي